Καβάλα 16 Δεκεμβρίου 2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
προς τον ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ του Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ
ΘΕΜΑ : Η υλοποίηση της νέας υποχρέωσης για τις προσωπικές εταιρίες και τα φυσικά πρόσωπα για ανάρτηση των αποδεικτικών υποβολής φορολογικών δηλώσεων φυσικών προσώπων και προσωπικών εταιρειών στο Γ.Ε.ΜΗ. που έχει σαν καταληκτική ημερομηνία 31/12/15
Απομένουν 2 εβδομάδες πριν λήξει η καταληκτική ημερομηνία. Ήδη από 09/09/15 ενημερώσαμε με Δ.Τ. τον επιχειρηματικό κόσμο για την υποχρέωση να καταχωρείται στο μητρώο (με παράβολο 10€) ο αριθμός πρωτοκόλλου υποβολής της φορολογικής δήλωσης στο Taxis.
Είναι πλέον γνωστό σε όλους ότι η υποχρέωση έχει καθαρά οικονομικό χαρακτήρα για δημιουργία εσόδων στα επιμελητήρια και είναι άνευ ουσίας καθώς ποιος ενδιαφέρεται αν έγινε ή όχι υποβολή της δήλωσης. Αυτό αφορά μόνον την φορολογική διοίκηση και το ξέρει. Τα προσχήματα κατέπεσαν όταν η προσπάθεια και της ΠΟΦΕΕ για άντληση των στοιχείων από το Taxis προσέκρουσε στο επιχείρημα ότι ο στόχος είναι εισπρακτικός.
Η αρμόδια υπηρεσία του Γ.Ε.ΜΗ. στεγάζεται στο Επιμελητήριο Καβάλας
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ
Δ/νση: Ομονοίας 50Α 65302 ΚΑΒΑΛΑ
Tηλ: 2510 223325, 223328, 222257, 222212 Fax: 835946
E-mail: eic157@otenet.gr http: www.chamberofkavala.gr
Ταυτόχρονα υπάρχει η υποχρέωση τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν οποιαδήποτε μορφή επιχείρησης και όλα τα νομικά πρόσωπα που μέχρι αυτή την στιγμή δεν ήταν υποχρεωτική η εγγραφή τους στο ΓΕΜΗ να απογραφούν και φυσικά να πληρώσουν ετήσιο «δικαίωμα καταχώρησης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο» της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Η υπηρεσία του Γ.Ε.ΜΗ. Καβάλας καταχώρησε αυτόματα όσες επιχειρήσεις είχε στα μητρώα το Επιμελητήριο Καβάλας. Απέδωσε αριθμό μητρώου και σταμάτησε αναμένοντας τους επιχειρηματίες να κάνουν το επόμενο βήμα εκδίδοντας κωδικούς και φυσικά να πληρώσουν.
Οι επιχειρήσεις και οι επιχειρηματίες πρέπει να κάνουν τα ακόλουθα:
1. Οι επιχειρήσεις πρέπει να κάνουν εγγραφή στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες και να βγάλουν κωδικό πρόσβασης. Εύκολο θα πει κάποιος. Πρόσβαση στο Internet και χρόνο θα λέγαμε εμείς ή κάποιος που μπορεί να διακρίνει το πρόβλημα.
2. Οι επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την απόδειξη υποβολής της φορολογικής δήλωσης και να καταχωρήσουν τον αριθμό πρωτοκόλλου .
2. Η ηλεκτρονική ανάρτηση της απόδειξης υποβολής φορολογικής δήλωσης, είναι υποχρέωση των επιχειρήσεων και οφείλουν να το κάνουν (οι επιχειρήσεις) εντός δύο μηνών από την ημερομηνία υποβολής της φορολογικής τους δήλωσης.
3. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής, θα πρέπει να γίνουν οι εξής πληρωμές:
α. 30,00€ ως τέλος τήρησης της μερίδας στο ΓΕΜΗ των ατομικών επιχειρήσεων.
β. 80,00€ ως τέλος τήρησης μερίδας των προσωπικών εταιρειών.
γ. 10,00€ επειδή υποβάλλεται η αίτηση (και το κάνετε μόνοι σας και πληρώνετε)
Επομένως 40,00€ συνολικά οι ατομικές επιχειρήσεις και 90,00€ συνολικά οι προσωπικές εταιρείες ΟΕ, ΕΕ κλπ
Η υποχρέωση αυτή (όπως ορίζει η απόφαση), ανήκει στις επιχειρήσεις. Δεν αναφέρεται πουθενά ότι είναι υποχρέωση της υπηρεσίας ΓΕ.Μ.Η. Δεν αναφέρεται επίσης πουθενά ότι είναι υποχρέωση των Λογιστών – Φοροτεχνικών.
Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι επιχειρηματίες θεωρούν περίπου ως δεδομένο ότι «θα το κάνει ο Λογιστής, εφόσον τον πληρώνω για να καλύπτει τις υποχρεώσεις μου προς το Δημόσιο».
Εκεί είναι το μπέρδεμα. Ο Κλάδος μας δεν είναι υπεύθυνος και αρμόδιος επί παντός επιστητού. Το ΓΕΜΗ, η Δνση Συγκοινωνιών, το Κτηματολόγιο δεν ανήκουν στο Υπουργείο Οικονομικών που είναι ο μόνος τομέας κάλυψης των υποχρεώσεων των επιχειρήσεων από τον Λογιστή τους.
Επομένως τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά απ’ ότι θεωρούν ορισμένοι. Συμφωνούμε όλοι ότι υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες στην αγορά. Η έλλειψη ρευστότητας, η μείωση της αγοραστικής δύναμης του κόσμου, τελευταία η εφαρμογή των capital control, είναι μερικοί από τους λόγους για τους οποίους η τοπική (και όχι μόνο) αγορά στενάζει. Το τελευταίο που θα θέλαμε, σαν Κλάδος, είναι να επιβαρύνουμε κι άλλο τις επιχειρήσεις με επιπλέον κόστος.
Ποιος λοιπόν θα πληρώσει τον βαρκάρη;
Ναι πρέπει είναι δίκαιο και θα υπάρξει πρόσθετο κόστος – πέραν των ανωτέρω – στην περίπτωση που ανατεθεί στον Λογιστή της Εταιρίας να κάνουν και την εργασία αυτή ως πρόσθετη παροχή υπηρεσιών.
Μπορούν να το κάνουν; Σίγουρα ναι. Πρέπει να κάνουν αυτόματα, σίγουρα όχι.
Κάποιοι λένε σας δίνουν δουλειά και δεν θέλετε. Απαντούμε δουλειά θέλουμε αλλά δεν αντέχουμε να πληρώσουμε εμείς το κόστος αυτό. Δεν αντέχουμε πλέον. Αν απαριθμήσουμε πόσες πρόσθετες υπηρεσίες παρέχουμε που έβαλε το Υπουργείο Οικονομικών στις πλάτες των επιχειρήσεων αλλά υλοποιούμε εμείς θα χρειαζόμασταν πολλές σειρές για την καταγραφή και χρόνο + επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή για την υλοποίησή τους.
Θα ήταν εύκολο ο Σύλλογος να προσδιορίσει μια δίκαιη αμοιβή για την διαδικασία της ανάρτησης των βεβαιώσεων για λογαριασμό των μελών του.
Όμως στόχος δεν είναι μια ακόμη επιβάρυνση του επιχειρηματία αλλά η ενημέρωσή του ότι μπορεί να το κάνει ο ΙΔΙΟΣ εξασφαλίζοντας οικονομία.
Η πλειοψηφία των επιχειρηματιών μπορεί να ολοκληρώσει την διαδικασία αυτή πηγαίνοντας στο Γ.Ε.ΜΗ. (Επιμελητήριο) έχοντας μαζί τους:
1.- αντίγραφο του Ε1 ή του εντύπου «Ν» που ήδη έχουν στα χέρια τους
2.- τους ειδικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxis μέσω του internet
3.- Υπεύθυνη Δήλωση για το δικαίωμα στους υπαλλήλους του Γ.Ε.ΜΗ. να κάνουν χρήση των κωδικών και
4.- ουσιαστικότερο, το αναγκαίο ποσό για να πληρώσουν στο Γ.Ε.ΜΗ.
Ναι επιθυμούμε ο επιχειρηματίας να γνωρίζει τι και γιατί πληρώνει και στην ανάγκη να διαμαρτυρηθεί όχι στον Λογιστή του που θα του πει πρέπει να πληρώσεις και αυτό γιατί «πρέπει» αλλά προς την αρμόδια αρχή και τα Επιμελητήρια που ζήτησαν και πέτυχαν εν μέσω ύφεσης και μνημονίων ένα ακόμη «παράβολο».
Μερικές χιλιάδες επιχειρήσεων επί 10€ για τον υπερτροφικό δημόσιο τομέα. Παραβλέπω το παράβολο διατήρησης της επωνυμίας στο εμπορικό μητρώο.
Ποιον ενδιαφέρει αν ο τάδε επιχειρηματίας υπέβαλλε δήλωση και να μάθει έναν αριθμό πρωτοκόλλου καθώς λόγω προσωπικών δεδομένων δεν αναρτώνται τα οικονομικά στοιχεία όπως στις ΑΕ και ΕΠΕ ; Δεν υπάρχει νόμος αλλά μια υπουργική απόφαση για να παρακαμφθεί η τρόϊκα.
Έτσι καταλήγουμε οι μικρομεσαίοι να πληρώνουν ακόμη και ένα χαράτσι και να μην μιλάνε αλλά μετά δεν μπορούν ή δεν θέλουν να πληρώσουν τον Λογιστή τους γιατί προβάλλουν το επιχείρημα «.. έχεις υποχρέωση να το κάνεις, σε πληρώνω άρα…»
Και επειδή σύμφωνα με την απόφαση, (η οποία αναφέρει ότι η υποβολή πρέπει να γίνει εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία υποβολής της φορολογικής δήλωσης), το αποτέλεσμα θα είναι οι μισές και πλέον υποβολές των καταστάσεων αυτών να είναι εκπρόθεσμες. Ο νόμος λειτουργίας του Γ.Ε.ΜΗ. προβλέπει βαριά πρόστιμα που ακόμη δεν τόλμησαν να ενεργοποιήσουν με την αναγκαία Υπουργική απόφαση και ελπίζω ότι το 2015 σαν έτος προσαρμογής δεν θα «πέσουν» πρόστιμα. Όμως ποιος μας το εγγυάται αλήθεια ;
Φοβόμαστε ότι θα δημιουργηθούν τριβές μεταξύ επιχειρηματιών και του Συναδέλφου που τους υποστηρίζει Λογιστικά – Φοροτεχνικά γιατί ο ίδιος ο επιχειρηματίας – από άγνοια ή δυσχέρεια – δεν υπέβαλλε τις βεβαιώσεις εμπρόθεσμα.
Ο στόχος λοιπόν της παρούσας ενημέρωσης – που πρέπει οι Συνάδελφοι να το κοινοποιήσουν σε όλους τους πελάτες τους – είναι να κατανοήσουν οι επιχειρηματίες ότι τους επιβάλλεται κάποιο ποσό ως ετήσιο τέλος, παρότι η ενημέρωση αυτή δεν είναι υποχρέωση του Συλλόγου μας αλλά βαρύνει το φορέα που εισπράττει, δηλαδή το Γ.Ε.ΜΗ. και φυσικά το Επιμελητήριο με ευθύνη, υπαλλήλους του και εντός του οποίου λειτουργεί το Γ.Ε.ΜΗ. .
Θα ήταν αναγκαίο σύντομα οι επιχειρηματίες του Νομού, αν θέλουν να μάθουν το λόγο της ύπαρξης αυτού του κόστους είτε ατομικά είτε μέσω των επαγγελματικών συνδικαλιστικών τους σωματείων να απευθυνθούν στην αρμόδια υπηρεσία του Γ.Ε.ΜΗ., να ρωτήσουν και να μάθουν όλες τις λεπτομέρειες αυτής της διαδικασίας. Είναι το καλύτερο που μπορούν να κάνουν, γιατί θα μάθουν έτσι από πρώτο χέρι τα ισχύοντα.
Ο Σύλλογός μας έχει ευθύνη να επισημάνει που σταματούν οι ευθύνες των Συναδέλφων και μέχρι που φτάνουν οι ευθύνες των επιχειρηματιών.
Με εκτίμηση,
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος ΝΙΚΟΛΑΟΣ Γ. ΠΑΤΕΛΗΣ
Η Γεν. Γραμματέας ΓΕΩΡΓΙΑ ΕΜΙΝΙΔΟΥ