Μία από τις εφιαλτικότερες εβδομάδες του σύγχρονου Ελληνικού κράτους, από την εποχή της μεταπολίτευσης και μετά, ήταν η προηγούμενη εβδομάδα. Με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με αριθμό 65 της 28 Ιουνίου 2015 που εκδόθηκε και τέθηκε αυθημερόν σε ισχύ, γίνεται επίκληση του άρθρου 44 παρ. 1 του Συντάγματος και η χρονική περίοδος από 28 Ιουνίου έως και 6 Ιουλίου κηρύσσεται τραπεζική αργία.
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών η ως άνω χρονική περίοδος δύναται να συντμηθεί ή να παραταθεί. Κατά την τραπεζική αργία τα ιδρύματα θα παραμείνουν κλειστά για το κοινό και θα έχει πρόσβαση σε αυτά μόνον το προσωπικό που είναι αναγκαίο για την εφαρμογή της παρούσας πράξης και την προετοιμασία για την επανέναρξη των συναλλαγών με το κοινό μετά τη λήξη της τραπεζικής αργίας. Κατά την τραπεζική αργία δύνανται να πραγματοποιούνται αναλήψεις μετρητών από τις αυτόματες ταμειολογιστικές μηχανές, υποκείμενες σε ημερήσιο όριο ανά κάρτα το οποίο ορίζεται σε 60 ευρώ.
Αναλύοντας την Π.Ν.Π. προκύπτει, όσον αφορά τις φορολογικές υποχρεώσεις, ότι μπορούν να εκτελούνται πληρωμές με πίστωση λογαριασμού στο εσωτερικό της χώρας, όπως είναι οι τραπεζικοί λογαριασμοί του Δημοσίου για την πληρωμή φόρων με ηλεκτρονικό τρόπο. Να υπενθυμίσουμε ότι την Τρίτη 30 Ιουνίου έπρεπε να γίνει η πληρωμή του ΦΠΑ από τις επιχειρήσεις για την φορολογική περίοδο του Μαΐου, η πληρωμή των δόσεων από τους φορολογούμενους που έχουν ήδη ενταχθεί στη ρύθμιση των 100 δόσεων ή σε παλαιότερες ρυθμίσεις, καθώς και η πληρωμή δόσης για την επικύρωση ένταξης στη ρύθμιση των 100 δόσεων (σε περίπτωση υποβολής αίτησης υπαγωγής). Τεχνικά λοιπόν δεν υφίσταται θέμα, το θέμα όμως είναι πόσοι θέλησαν να μειώσουν την ρευστότητά τους στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία και ειδικά πριν από το Δημοψήφισμα της Κυριακής που μας έρχεται. Άλλωστε τόσο μέσω του Π.Ν.Π. όσο και με τις μετέπειτα διευκρινήσεις που δόθηκαν, σε κάθε περίπτωση εάν δεν πραγματοποιηθούν οι πληρωμές, δεν θα οφείλεται τόκος υπερημερίας. Όσον αφορά την Τράπεζα της Ελλάδος, ανακοινώθηκε ότι από τη Δευτέρα 29 Ιουνίου 2015 έως και τη Δευτέρα 6 Ιουλίου 2015 η Τράπεζα της Ελλάδος θα διενεργεί συναλλαγές που αφορούν μόνο λογαριασμούς του Ελληνικού Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ασφαλιστικών Φορέων. Ουδεμία άλλη συναλλαγή για το κοινό (π.χ. αγοραπωλησία χρυσών λιρών) θα διενεργείται. Τέλος, όσον αφορά το Χρηματιστήριο Αθηνών, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αποφάσισε να παραμείνει κλειστή, καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της τραπεζικής αργίας σύμφωνα με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 28ης Ιουνίου 2015 (ΦΕΚ Α’ 65) και τυχόν κατ’ εξουσιοδότηση αυτής απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, η οργανωμένη Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών και ο Πολυμερής Μηχανισμός Διαπραγμάτευσης (ΠΜΔ) Εναλλακτική Αγορά (ΕΝΑ).
Μετά την κατάρρευση των δημοσιονομικών εσόδων και μετά την πράξη νομοθετικού περιεχομένου, η Γ.Γ.Δ.Ε. ανακοίνωσε μέτρα για την είσπραξη με κάθε τρόπο οφειλών φορολογουμένων που προτίθενται να τις καταβάλουν άμεσα. Στο πλαίσιο των μέτρων αυτών, καταργεί προσωρινά το όριο των 250 ευρώ μέχρι του οποίου μπορούσε να πληρώσει κάποιος στο γκισέ της εφορίας. Επιπλέον, για υποχρεώσεις καταβολής βεβαιωμένων ή και ρυθμισμένων οφειλών που καθίστανται απαιτητές σήμερα και καθ’ όλη τη διάρκεια της τραπεζικής αργίας, δύνανται να πραγματοποιούνται πληρωμές ηλεκτρονικά μέσω Web/Internet Banking, phone Banking, μέσω Αυτόματων Ταμειολογιστικών Μηχανών (ΑΤΜ’s), με καταβολή μετρητών στα ΕΛ.ΤΑ. ή εναλλακτικά με καταβολή μετρητών (χωρίς όριο) ή με χρήση καρτών πληρωμών (πιστωτικές, χρεωστικές, προπληρωμένες κλπ.) στις κατά τόπους εφορίες. Η υποβολή όλων των δηλώσεων ή αιτήσεων ρύθμισης συνεχίζεται κανονικά σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και προθεσμίες. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν δεν πραγματοποιηθούν οι πληρωμές με τους προαναφερθέντες τρόπους όσο χρόνο διαρκεί η τραπεζική αργία, δεν θα οφείλεται τόκος εκπρόθεσμης καταβολής και δεν θα χάνονται οι ρυθμίσεις. Αυτό αφορά και τις αιτήσεις ρυθμίσεων που έγιναν από 24.6.2015 με υποχρέωση καταβολής της 1ης δόσης ή της προκαταβολής από 29.6.2015 και μετά.
Σε κάθε πάντως περίπτωση, από την Τετάρτη ανοικτά ήταν περίπου 1.000 τραπεζικά καταστήματα σε όλη τη χώρα, που εξυπηρετούσαν τους συνταξιούχους που δεν διαθέτουν κάρτες ανάληψης ή χρεωστικές κάρτες. Παράλληλα, οι συγκεκριμένοι συνταξιούχοι μπορούσαν, για να μην ταλαιπωρούνται και τις τρεις ημέρες της λειτουργίας των τραπεζών, να αποσύρουν έως 120 ευρώ μετρητά συνολικά με τη μία φορά.
Δόθηκε στη δημοσιότητα από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων η με αριθμό 1132/25.6.2015 εγκύκλιος διαταγή σχετικά με την τροποποίηση της ΠΟΛ. 1088/17.4.2015 εγκυκλίου διαταγής η οποία αναφερόταν στην υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2014, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου και καταβολή του φόρου. Σημεία της εγκυκλίου με ειδικό ενδιαφέρον αναφέρονται:
- Στην τροποποίηση του εντύπου «Κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα» (έντυπο Ε3)
- Στην αποστολή των δικαιολογητικών κατά την υποβολή των δηλώσεων στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει ηλεκτρονική πληροφόρηση των δηλούμενων εισοδημάτων και φόρων, με συστημένη επιστολή στη Δ.ΗΛΕ.Δ.
- Στην παραλαβή των τροποποιητικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος που υποβάλλονται από μισθωτούς ή συνταξιούχους με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών, οι οποίες θα παραλαμβάνονται χωρίς κυρώσεις μέχρι το τέλος του φορολογικού έτους στο οποίο εκδόθηκαν οι βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων
- Την επιλεκτική αναγραφή του Α.Μ.Κ.Α., σε περίπτωση που θίγονται προσωπικά δεδομένα
- Διευκρινήσεις σχετικά με την απαλλαγή από τη φορολογία εισοδήματος των μισθών, συντάξεων και της πάγιας αντιμισθίας που χορηγούνται σε πρόσωπα που παρουσιάζουν ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον ογδόντα τοις εκατό (80%) και τις γνωματεύσεις των οικείων υγειονομικών επιτροπών του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α)
- Τα δικαιολογητικά σε περίπτωση αγοράς ακινήτου
- Τα δικαιολογητικά σε μισθώσεις ακινήτων, τόσο πριν την 31/12/2013, όσο μετά την 1/1/2014 για μισθωτήρια συμβόλαια που υποβλήθηκαν μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής της Γ.Γ.Δ.Ε.
- Διευκρινήσεις σχετικά με τη δαπάνη αγοράς αγαθών και παροχής υπηρεσιών (κωδ. 049 Πίνακα 7)
- Διευκρινήσεις σχετικά με τα εισοδήματα στην Ελλάδα αλλοδαπού προσωπικού Ν. 89/67
Δόθηκε στη δημοσιότητα από τη Γ.Γ.Δ.Ε. η ΠΟΛ. 1137/30.6.2015 εγκύκλιος διαταγή σχετικά με την καταβολή οφειλών στις Δ.Ο.Υ. και τα Τελωνεία με μετρητά κατά τη διάρκεια της τραπεζικής αργίας. Σύμφωνα με την απόφαση, κατά τη διάρκειά της από 28.6.2015 τραπεζικής αργίας της ΠΝΠ «Τραπεζική αργία βραχείας διαρκείας» (ΦΕΚ 65 Α/28.06.2015): 1. το ποσό των παραγράφων 1 και 2 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1056/11.5.2010 (ΦΕΚ 712 Β/2010) διαμορφώνεται σε 500.000,00 ευρώ (500.000,00€), 2. τα ποσά των παραγράφων α και β της Α.Υ.Ο. Τ. 7726/2033/Α0019 (ΦΕΚ 117Β/1993) διαμορφώνονται σε 500.000,00 ευρώ (500.000,00€) και ανεξαρτήτως ποσού αντιστοίχως. (Δεν ξέρουμε τι όγκο μπορεί να καταλαμβάνουν οι 500.000 ευρώ σε μετρητά, αλλά δεν θα θέλαμε να χάσουμε με τίποτε αυτή την εικόνα αν υπάρξει του φορολογούμενου που θα πληρώσει στο γκισέ της εφορίας ένα τέτοιο τεράστιο ποσό!
Δόθηκε επίσης στη δημοσιότητα από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων η με αριθμό ΠΟΛ.1138/30.6.2015 εγκύκλιος διαταγή με την οποία παρέχονται πρόσθετες διευκρινίσεις σχετικά με τη φορολογική μεταχείριση του εισοδήματος αλλοδαπών εταιρειών ιδιοκτησίας ακινήτου στην Ελλάδα, μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του νέου Κ.Φ.Ε. (ν.4172/2013). Λόγω του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος του θέματος και της διαφορετικής ερμηνείας σημαντικών διατάξεων που δινόταν μέχρι σήμερα, επισημαίνουμε τα εξής:
- Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 68 του Ν. 4172/2013 περί Κ.Φ.Ε. υφίσταται υποχρέωση υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος Ν.Π., ακόμα και αν αυτά δεν αποκτούν εισόδημα
- Σε περίπτωση που μεταξύ της Ελλάδος και της χώρας του αλλοδαπού Ν.Π. που αποκτά εισόδημα από ακίνητα υφίσταται Σ.Α.Δ.Φ., τα αναφερόμενα στην σύμβαση υπερισχύουν του Ελληνικού φορολογικού δικαίου και η φορολόγηση του Ν.Π. θα γίνει όχι σύμφωνα με τον Ν. 4172/2013, αλλά σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στη Σ.Α.Δ.Φ.
- Ανεξάρτητα της ύπαρξης ή όχι Σ.Α.Δ.Φ., το εισόδημα από ακίνητα των Ν.Π. αλλοδαπής αποτελούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα
- Από τα ακαθάριστα έσοδα των πιο πάνω αλλοδαπών Ν.Π., εκπίπτουν οι δαπάνες των άρθρων 22 και 23 του Ν. 4172/2013 και της ΠΟΛ. 1113/2015 εγκυκλίου διαταγής
- Από την 1/1/2014 εκπίπτουν κανονικά οι αποσβέσεις σύμφωνα με το άρθρο 24 του Ν.4172/2013. Αν το ακίνητο προϋφίστατο της 1/1/2014 η αναπόσβεστη αξία του ακινήτου αναπροσαρμόζεται κατά την ημέρα αυτή, αφού αφαιρεθούν οι μέχρι τότε αναλογούσες αποσβέσεις (εξωλογιστικές) έτσι ώστε το συνολικό ποσό των φορολογικών αποσβέσεων να μην υπερβαίνει το κόστος κτήσης / κατασκευής του ακινήτου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 24 του Ν.4172/2013 και την ΠΟΛ.1073/31.3.2015 εγκύκλιο διαταγή
- Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του Κ.Φ.Δ. (Ν. 4174/2013), οι οποίες ισχύουν από 1.1.2014, κάθε πρόσωπο συμπεριλαμβανομένου και του αλλοδαπού νομικού προσώπου, με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα υποχρεούται να τηρεί βιβλία και στοιχεία
- Σημειώνουμε ότι, για τα αλλοδαπά νομικά πρόσωπα, χωρίς μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, τα οποία διαθέτουν ακίνητα στην Ελλάδα, τόσο από τις προϊσχύουσες διατάξεις του Κ.Φ.Α.Σ. όσο και από τις ισχύουσες διατάξεις των Ε.Λ.Π., δεν προέκυπτε υποχρέωση τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων. Με βάση όμως την παρούσα εγκύκλιο, από την ημερομηνία αυτή και μετά (1/1/2014) είναι υπόχρεα σε τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων.
- Επειδή τα φορολογικά βιβλία από 1/1/2013 τηρούνται αθεώρητα, η ενημέρωση των βιβλίων των εν λόγω προσώπων πρέπει να γίνει σε κάθε περίπτωση το αργότερο μέχρι την προθεσμία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
- Λόγω του χρόνου παροχής των διευκρινίσεων της εγκυκλίου αυτής, για την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, η δήλωση μεταβολής υποβάλλεται μέχρι τη λήξη προθεσμίας υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για τα εισοδήματα της φορολογικής περιόδου 2014, χωρίς την επιβολή κυρώσεων του άρθρου 54 του Κ.Φ.Δ. (ν.4174/2013).
Το Υπουργείο Οικονομικών, μετά από ανάλογα κρούσματα και κυρίως της άρνηση γνωστής πολυεθνικής αλυσίδας υπεραγορών να δεχθεί πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, λόγω τεχνικών προβλημάτων όπως ανακοίνωσε, εξέδωσε δελτίο τύπου, σύμφωνα με το οποίο «Η αποδοχή από όλους τους συναλλασσόμενους των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών για πληρωμές στο εσωτερικό της χώρας είναι υποχρεωτική για όσο διάστημα είναι κλειστές οι τράπεζες. Η άρνηση της πληρωμής τιμωρείται με φυλάκιση, πρόστιμο και άλλες κυρώσεις, όπως διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης, σύμφωνα με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 66 Α’/30.6.2015).»
Δόθηκε στη δημοσιότητα από τη Γ.Γ.Δ.Ε. η με αριθμό ΠΟΛ.1139/30.6.2015 εγκύκλιος διαταγή, με την οποία παρέχονται διευκρινήσεις σχετικά με τη φορολογική μεταχείριση των αμοιβών των μελών προσωπικών εταιρειών (Ο.Ε., Ε.Ε.) και αστικών εταιρειών μετά την έκδοση της ΠΟΛ.1113/2015 εγκυκλίου. Στην ουσία η εγκύκλιος εκδόθηκε ώστε να διευκρινιστούν αντικρουόμενες οδηγίες που δόθηκαν με το με αριθμό πρωτ. ΔΕΑΦΑ 1064780 ΕΞ 2015/11.5.2015 έγγραφο της Γ.Γ.Δ.Ε. και της με αριθμό ΠΟΛ. 1113/2.6.2015 εγκυκλίου διαταγής, σχετικά με τη με τη φορολογική μεταχείριση των αμοιβών των μελών προσωπικών εταιρειών (Ο.Ε., Ε.Ε.) και αστικών εταιρειών. Η εγκύκλιος εξετάζει το πρόβλημα κυρίως από την πλευρά του Αστικού Κώδικα και καταλήγει πως «Η παροχή εργασίας ενός εταίρου προς την εταιρεία πέραν της εταιρικής του εισφοράς (πλην παροχής υπηρεσιών διαχείρισης/εκπροσώπησης) θα πρέπει να εξετάζεται ως ζήτημα πραγματικό από τις αρμόδιες για τον έλεγχο φορολογικές υπηρεσίες για το αν ενέχει εν τοις πράγμασι τα χαρακτηριστικά της εξαρτημένης εργασίας και αν οι υπόψη αμοιβές εκπίπτουν εν τέλει από τα ακαθάριστα έσοδα της εταιρείας».
Δόθηκε περαιτέρω στη δημοσιότητα από τη Γ.Γ.Δ.Ε. το με αριθμό πρωτ. ΔΕΑΦ Β 1089508 ΕΞ 2015/29.6.2015 έγγραφο, με το οποίο δίνονται διευκρινήσεις ως προς τη συμπλήρωση του εντύπου δήλωσης φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων (Ν). Σημεία που πρέπει να προσέξουμε, αναφέρονται:
- Στην αναγραφή στον κωδικό 559 των απαλλασσόμενων εσόδων των επιχειρήσεων του Ν. 27/75
- Την αναγραφή στον κωδικό 458 των εσόδων από συμμετοχή σε νομικό πρόσωπο το οποίο διένειμε αφορολόγητα έσοδα του ν. 2238/1994 κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 12 και 13 του άρθρου 72 του ν. 4172/2013
- Την αναγραφή στον κωδικό 468 των αφορολογήτων εσόδων των Νομικών Προσώπων μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα
- Στην κατανομή των κερδών των προσωπικών εταιρειών με απλογραφικά βιβλία
- Τον περιορισμό του εκπιπτόμενου φόρου μερισμάτων σε περιπτώσεις πίστωσης φόρου στο ύψος του συντελεστή που εφαρμόζεται στο νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα που λαμβάνει αυτά.
Δόθηκε στη δημοσιότητα το με αριθμό πρωτ. ΔΕΑΦ Β 1089843 ΕΞ 2015/29.6.2015 έγγραφο της Γ.Γ.Δ.Ε. σχετικά με τη φορολογική μεταχείριση της διανομής αφορολόγητου αποθεματικού που έχει σχηματιστεί από την αυτόματη υπερτίμηση από αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτου, μετά την έναρξη ισχύος του Ν.4172/2013. Σύμφωνα με το έγγραφο, κατά τη διανομή, μετά την 1.1.2014, αποθεματικών που είχαν σχηματίσει νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες από την υπερτίμηση από αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτου τους, δεν θα έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 47 του Ν.4172/2013 και συνεπώς δεν οφείλεται φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων. Κατά τη διανομή όμως των εν λόγω αφορολόγητων αποθεματικών παρακρατείται φόρος 10%, δεδομένου ότι η σχετική απαλλακτική διάταξη καταλαμβάνει τους δικαιούχους της αποζημίωσης και όχι μετόχους, εταίρους, κ.λπ. στους οποίους διανέμονται τα σχετικά ποσά.
Εκτός φορολογικού πεδίου,
τα μεσάνυχτα της Τρίτης 30 Ιουνίου (στην πραγματικότητα στις 1:00 της Τετάρτης λόγω της διαφοράς της ώρας), θα γραφούν στην ιστορία σαν μία από τις χειρότερες στιγμές του Ελληνικού κράτους. Το Διεθνές Νομισματικός Ταμείο (IMF) με το με αριθμό 15/310/30.6.2015 έγγραφό του μέσω του κ. Gerry Rice, Διευθυντή Επικοινωνιών του Ταμείου, πληροφόρησε τον υπόλοιπο πολιτισμένο κόσμο ότι η Ελλάδα δεν κατέβαλε ληξιπρόθεσμη οφειλή 1,5 δις. ευρώ και δεν μπορεί να αναλάβει εκ νέου χρήματα μέχρι να εξοφλήσει την οφειλή της.
Κάπου εδώ τελειώνει και η ανασκόπηση της εβδομάδας που πέρασε. Για την εβδομάδα που έρχεται και ειδικά για την Κυριακή πλανιέται ένα τεράστιο ερωτηματικό. Δυστυχώς η χώρα βρίσκεται στη χειρότερη κατάσταση μετά τη μεταπολίτευση. Οι πολίτες καλούνται να αποφασίσουν για περίπλοκα και όχι τόσο ξεκάθαρα θέματα. Τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό έρχονται συνεχώς παραινέσεις είτε υπέρ του ναι είτε υπέρ του όχι, χωρίς όμως να έχει αποσαφηνιστεί τι ακριβώς σημαίνει η κάθε επιλογή ενώ ταυτόχρονα οι ουρές στα ΑΤΜ των τραπεζών συνεχίζουν να μεγαλώνουν.
Η αγορά, οι ενεργές Ελληνικές μικρομεσαίες κυρίως επιχειρήσεις, με τα τόσο μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπισαν τα τελευταία 5 χρόνια, κυριολεκτικά κατέρρευσαν την τελευταία εβδομάδα, ενώ η όποια ρευστότητα εκμηδενίστηκε αφού και τα λίγα μετρητά που έμπαιναν στην αγορά το τελευταίο διάστημα, βγαίνουν πλέον με περισσή δυσκολία από τις τσέπες όλων μας.
Αντίστοιχα και ο κρατικός μηχανισμός σταμάτησε να εισπράττει τις «σίγουρες» πηγές εσόδων του, που είναι η φορολογία εισοδήματος και ο ΦΠΑ. Ομοίως και οι ασφαλιστικοί οργανισμοί, αφού ο χρόνος εφαρμογής της τραπεζικής αργίας έπεσε ακριβώς τη στιγμή που τέλειωνε ο μήνας και θα εισέρρεαν αρκετά εκατομμύρια ευρώ στα δημόσια ταμεία.
Δυστυχώς πλέον, η μόνη πηγή φυσικής εισροής χρήματος αυτή την στιγμή προέρχεται από τον ELA και δεν είναι σίγουρο αν και πότε ο μηχανισμός θα τροφοδοτήσει τις τράπεζες.
Μέσα σε αυτόν το κυκεώνα προσπαθήστε να κρατηθείτε όσο πιο νηφάλιοι μπορείτε, επενδύστε στη καθαρή σας σκέψη γιατί ζούμε ημέρες που θα καθορίσουν το μέλλον μας και μην αφήνετε άλλους να αποφασίσουν για εσάς χωρίς εσάς. Τουλάχιστον και λάθος να κάνετε θα είστε σίγουροι ότι ήταν δική σας απόφαση, γιατί τελικά ο καθένας μας έχει δικαίωμα να κάνει λάθος. Εμείς από την πλευρά μας θέλουμε να ευχηθούμε ότι και να γίνει να έχει το μικρότερο δυνατόν κόστος για όλους μας αλλά κυρίως να σημάνει την αφετηρία για την επανέναρξη της αισιοδοξίας μας.
Και μην ξεχνάτε, η Δευτέρα θα ξημερώσει έτσι και αλλιώς!
3/7/2015