ΠΟΦΕΕ – ΔΤ – τα αποτελέσματα της συνάντησης την προηγούμενη εβδομάδα με την ΓΓΔΕ

0

Αθήνα 30-6-2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αποτελεσματική η συνεργασία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΠΟΦΕΕ) και της Ένωσης Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Αττικής (ΕΦΕΕΑ) με την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ( Γ.Γ.Δ.Ε ). Επιλύονται επείγοντα ζητήματα που αφορούν τις δηλώσεις και την εφαρμογή εκκαθάρισης αυτών, ύστερα και από την σχετική διαβούλευση που είχαν στις πρόσφατες συναντήσεις τους.

Χειροπιαστά αποτελέσματα άμεσης ανταπόκρισης είχε η συνάντηση την προηγούμενη εβδομάδα, στα πλαίσια της συνεργασίας της Γ.Γ.Δ.Ε. κας Κατερίνας Σαβαϊδου με τους εκπροσώπους του κλάδου των Λ/Φ, καθώς διανύεται φορτισμένη με αρκετά ζητήματα η περίοδος υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Ως γνωστόν η ΠΟΦΕΕ έχει υποβάλλει πλήρη λίστα με θέματα αρμοδιότητας των υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε. την οποία μπορείτε να δείτε ως συνημμένο έγγραφο στο παρόν δελτίο τύπου.

Από τα ζητήματα που συζητήθηκαν με προτεραιότητα από τις δύο πλευρές ΓΓΔΕ – Υπηρεσιακά στελέχη και εκπρόσωποι ΠΟΦΕΕ και ΕΦΕΕΑ, (Πανίδης Αβραάμ, Καμπάνης Βασίλης, Χριστόπουλος Γιώργος, Μουζάκης Αντώνης και Τσαμόπουλος Δημήτρης) και για τα οποία τις αμέσως προσεχείς ημέρες θα δημοσιοποιηθούν οι σχετικές διοικητικές λύσεις είναι τα ακόλουθα:

1. Κωδικός 049 – Γίνονται δεκτές οι αποδείξεις και σε εκπρόθεσμες δηλώσεις (αρχικές ή τροποποιητικές):
Ήδη με την ΠΟΛ 1132/25-06-2015 που τροποποίησε την απόφαση ΠΟΛ.1088/17.4.2015, εκτός των άλλων αλλαγών έγιναν δεκτά και τα ακόλουθα: « ΔΑΠΑΝΗ ΑΓΟΡΑΣ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (κωδ.049 Πίνακα 7) Το ποσό των αποδείξεων του κωδ.049 που προσκομίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 24 του άρθρου 72 του ν.4172/2013, γίνεται αποδεκτό εφόσον έχει περιληφθεί στην εμπρόθεσμη ή εκπρόθεσμη αρχική ή τροποποιητική δήλωση και λογίζεται συνολικά και για τους δύο συζύγους, επιμερίζεται δε μεταξύ τους ανάλογα με το δηλούμενο και φορολογούμενο σύμφωνα με την κλίμακα ατομικό εισόδημα».

2. Τεκμαρτό εισόδημα από ιδιοχρησιμοποίηση ή δωρεάν παραχώρηση προς ανιόντες, κατιόντες και συζύγους, αγροτικών εκτάσεων :
Το Υπουργείο Οικονομικών φέρεται αποφασισμένο να ερμηνεύσει την πρόσφατη διάταξη ευνοϊκά για τους αγρότες, ώστε η απαλλαγή του τεκμαρτού εισοδήματος από δωρεάν παραχώρηση προς ανιόντες, κατιόντες και συζύγους να μην προϋποθέτει την άσκηση ατομικής αγροτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας από τον παραχωρούντα την αγροτική έκταση, αλλά μόνο από τον χρησιμοποιούντα αυτή.

3. Φορολογική μεταχείριση των αμοιβών των μελών προσωπικών εταιρειών (ΟΕ, ΕΕ) : Αναμένεται διευκρινιστική εγκύκλιος της κας Σαβαίδου μετά την έκδοση της ΠΟΛ 1113/2015 και το με αρ. ΔΕΑΦ 1064780 ΕΞ 2015/11.05.2015 έγγραφο, για το επίμαχο ζήτημα της φορολογικής μεταχείρισης των αμοιβών μελών προσωπικών εταιρειών Ο.Ε., Ε.Ε. και Αστικών Εταιρειών. Στην εγκύκλιο επιλύεται θετικά το ζήτημα και διευκρινίζεται ποιες υπηρεσίες διαχείρισης και διοίκησης του εταίρου αποτελούν παρεπόμενη εργασιακή σχέση, για τις οποίες η αμοιβή θεωρείται ως εισόδημα από μισθωτή εργασία και φορολογούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 15 του ΚΦΕ-Ν. 4172/2013, με αντίστοιχη έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα της προσωπικής ή αστικής εταιρείας.

4. Θέματα συμπλήρωσης του εντύπου Ν δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Νομικών Προσώπων:
4.α Μεταξύ των θεμάτων σχετικά με τις δηλώσεις θα ακολουθήσουν διευκρινίσεις για το που θα καταχωρούνται (σε ποιον κωδικό) έσοδα, λόγω συμμετοχής σε άλλο νομικό πρόσωπο το οποίο διένειμε αφορολόγητα έσοδα του ν. 2238/1994 σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 12 & 13 του άρθρου 72 του Κ.Φ.Ε. – ν. 4172/2013 , τα οποία είναι απαλλασσόμενα και με την αυτοτελή φορολόγηση (15% ή 19%) εξαντλήθηκε κάθε φορολογική υποχρέωση των μετόχων και εταίρων του άλλου αυτού νομικού προσώπου.
4.β Επίσης θα δοθούν διευκρινήσεις πως θα καταχωρούνται στο έντυπο Ν για τις αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες που αποκτούν συνδρομές ή χορηγίες ή δωρεές και οι οποίες σύμφωνα με την ΠΟΛ 1079/2015 εγκύκλιο δεν φορολογούνται .
4.γ Ένα άλλο ζήτημα που συζητήθηκε και επίσης θα διευκρινιστεί έχει να κάνει με βάση ποια κέρδη (λογιστικά ή φορολογικά), των προσωπικών εταιρειών που τηρούν απλογραφικά βιβλία, θα γίνεται η κατανομή στους εταίρους, στον πίνακα 1 του εντύπου Ν. Θα λαμβάνονται υπόψη τα λογιστικά κέρδη. Για το πρόβλημα δε που εμφανίζεται να μοιράζονται κέρδη ενώ εμφανίζεται ζημία από προηγούμενα έτη, θα διευκρινιστεί ότι αυτή (ζημία) θα αφαιρείται προκειμένου να γίνεται η κατανομή των κερδών στους εταίρους.

Δείτε εδώ το πλήρες υπόμνημα με όλα τα θέματα που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι της ΠΟΦΕΕ και ΕΦΕΕΑ στην Γ.Γ.Δ.Ε. κα Σαβαίδου

Γραφείο τύπου ΠΟΦΕΕ

Σημείωση: Το ίδιο υπόμνημα είχε δοθεί και απο το ΔΣ του Συλλόγου μας όταν η κα Σαββαίδου βρέθηκε στην Καβάλα

Αθήνα 24-06-2015
Συνάντηση με Γ.Γ.Δ.Ε.
Θέματα συζήτησης – Προτάσεις ΠΟΦΕΕ για άμεσες ενέργειες από την φορολογική διοίκηση

1. Ρεαλιστική καταληκτική ημερομηνία για τις δηλώσεις φυσικών προσώπων για το έτος 2014 είναι η 30/9/2015 με την προϋπόθεση για ότι τα νομικά θα ισχύσει η 27/7/2015 που ανακοινώθηκε σήμερα . Η διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων είναι πάρα πολλή αργή λόγω του συστήματος που «σέρνεται» με αποτέλεσμα οι εργατοώρες του κλάδου να χάνονται σε αναμονή αντί για παραγωγική εργασία.
2. Υπάρχει ανάγκη και νέας παράτασης των ρυθμίσεων των 100 δόσεων σε όλα τα αντικείμενα , οπότε πρέπει να ληφθεί μέριμνα για νομοθετική παρέμβαση.
3. Πρέπει να περάσουν στο σύστημα υποβολής, άμεσα, οι νομοθετικές αλλαγές που έγιναν με το 4330/2015.
4. Η αφαίρεση των δαπανών του κωδ. 049 και των υπολοίπων δαπανών πρέπει να αναγνωρίζεται ανεξάρτητα αν η φορολογική δήλωση είναι εμπρόθεσμη η εκπρόθεσμη.
5. Είναι άμεση η ανάγκη για την έκδοση της Υπουργικής απόφασης για συναλλαγές με τα τα προνομιακά κράτη του Ν.4321/2015 διότι αυτή την στιγμή υπάρχει νομοθετικό κενό.
6. Μέριμνα για συνεννόηση με το ΥΠΑΝ για την νομοθετική μετάθεση των Γενικών Συνελεύσεων 30 ημέρες μετά την υποβολή των δηλώσεων Νομικών προσώπων.
7. Για τις περιπτώσεις υποβολής εκπρόθεσμων τροποποιητικών δηλώσεων εισοδήματος ενώ έχει προηγηθεί εμπρόθεσμη αρχική, να ισχύσει ότι και για το ΦΠΑ και τους παρακρατούμενους (να μην υπάρχει πρόστιμο εάν έχει γίνει εμπρόθεσμη αρχική).
8. Απαιτείται διόρθωση της εγκυκλίου της επισφάλειας απαιτήσεων όπου το ΦΠΑ είναι εκτός υπολογισμού.
9. Νομοθετική τροποποίηση χρειάζεται η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων και για τη χρήση 2015 (δηλώσεις επόμενου έτους) από 30/4 σε 30/6. Πρώτα πρέπει να υποβάλλουν τα νομικά πρόσωπα και μετά τα φυσικά, χρειάζεται επίσης χρόνος για ολοκλήρωση της υποβολής.
10. Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα για την εξυγίανση ισολογισμών επιχειρήσεων (μέτρο που θα φέρει άμεση χρηματοδότηση).
11. Για την περίπτωση κατάθεσης ενδικοφανούς προσφυγής να επανέλθει το ποσοστό προκαταβολής σε 10% από 50% που είναι σήμερα.
12. Η ιδιόχρηση των βιομηχανοστασίων , ξενοδοχείων κλπ , όπως και με τον Ν. 2238 , πρέπει να μην απαιτεί εγγραφή στα βιβλία εσόδου – εξόδου και να καταργηθεί , διότι δεν υπάρχει φορολογικό ενδιαφέρον τουλάχιστον σε επίπεδο νομικών οντοτήτων.
13. Με την ΠΟΛ 1113/2015 δημιουργήθηκε χάος με το θέμα φορολόγησης των τύπου αμοιβών ΔΣ των ομόρρυθμων εταίρων διαχειριστών , με διπλή ερμηνεία μέσα από δύο έγγραφα της διοίκησης αντικρουόμενα με απόσταση διάστημα 15 ημερών το ένα με το άλλο και τα οποία εκδόθηκαν και με καθυστέρηση 2 ετών. Η θέση της 1113/2015 είναι απαράδεκτη ως προ το θέμα αυτό. Πρέπει να διορθωθεί άμεσα.
14. Στην παραπάνω ΠΟΛ γίνεται αναφορά στην έκπτωση ασφαλιστικών εισφορών από την Ομόρρυθμη εταιρεία μόνο αν έχει τεθεί σε αδράνεια ατομική επιχείρηση (στην περίπτωση που συμμετέχει ο Ομ. Εταίρος σε ΟΕ και σε ατομική επιχείρηση) . Ο τρόπος που αναγράφεται στην εγκύκλιο αφήνει να εννοηθεί ότι έπρεπε να είχε τεθεί σε αδράνεια στο μητρώο . Επειδή πολλά επαγγέλματα όπως και το δικό μας προϋποθέτουν την ύπαρξη ατομικής χωρίς έσοδα παρακαλούμε για άμεση διόρθωση με αδράνεια μονό σαν θέμα πραγματικό εσόδων .Οι επαγγελματίες φορολογούμενοι θα πρέπει να μπορούν να επιλέγουν από πού θα γίνεται η αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών (ΟΑΕΕ) σε περίπτωση συμμετοχής τους σε εταιρίες πέραν της ατομικής. Η ΠΟΦΕΕ θεωρεί ότι πρέπει να ισχύσει για όλες τις νομικές οντότητες.

15. Διόρθωση της αδικίας που γίνεται στον τρόπο υπολογισμού των τεκμηρίων στα <μπλοκάκια> με μικρό εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες ,όπως εκπαίδευση κλπ, διότι οδηγεί σε άδικη υπερφορολόγηση.
16. Διόρθωση της εφαρμογής του νέου εντύπου Ν στην διανομή κερδών για τα απλογραφικά βιβλία.
17. Παραμένει η θέση μας για υποβολή φακέλων τεκμηρίωσης ενδοοµιλικών συναλλαγών μέχρι την υποβολή της Φορολογικής δήλωσης η και 20 ημέρες αργότερα η εναλλακτικά. Για τα απλογραφικά βιβλία πρέπει να υπάρχει απαλλαγή της διαδικασίας.
18. Ισχύς του μέτρου της συλλογής αποδείξεων και για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Προτείνεται, να εκπίπτει το σύνολο των αποδείξεων όλων των επαγγελματικών κλάδων και όλων των φορολογουμένων κατά ένα ποσοστό από το εισόδημα, και το υπόλοιπο αυτού να φορολογείται με βάση την υφιστάμενη φορολογική κλίμακα και να «κτίζεται» έτσι το οποίο πόσο αφορολόγητου. Η αφομοίωση ενός τέτοιου συστήματος θα βελτίωνε τη φορολογική συνείδηση των υπόχρεων, παρέχοντάς τους ένα ισχυρό κίνητρο καθολικής και ενσυνείδητης συλλογής αποδείξεων.
19. Θα πρέπει να καταστεί εφικτός στην περίπτωση των ατομικών επιχειρήσεων ο πλήρης συμψηφισμός ζημιών και μεταφοράς αυτών σε επόμενες χρήσεις ( από τον νόμο 5 έτη) ενώ. Σ σήμερα, οι ατομικές επιχειρήσεις χάνουν τη ζημιά όταν φορολογούνται με τεκμαρτό τρόπο.
20. Σε περίπτωση που υπάρξει πολιτική απόφαση με νομοθετική παρέμβαση, όπως ανακοινώθηκε , για περαίωση εισοδημάτων ή καταθέσεων αυτή να έχει ενιαίο κοινό συντελεστή , να λαμβάνει υπόψη της το σύνολο της περιουσίας και όχι μονό μετρητών. Φυσικά σε τέτοια περίπτωση πρέπει να γίνει με μικρό συντελεστή για να υπάρχει ανταπόκριση και να δεθεί με περαίωση εισοδημάτων ανέλεγκτων χρήσεων μέχρι 31/12/2014 από επαγγελματική χρήση.
21. Σχετικά με τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου οπωσδήποτε πρέπει να προσδιοριστούν αντικειμενικοί και σαφείς κανόνες. Σήμερα στις περισσότερες περιπτώσεις αθροίζονται απλά οι καταθέσεις των φορολογούμενων.
22. Οι εκπρόθεσμες διακοπές επιχειρήσεων (προ του 2010) να έχουν καθολική διάρκεια χωρίς ημερομηνία λήξης. Έως σήμερα η προθεσμία είναι 31/12/2015 μετά από παρατάσεις.
23. Η μεταβίβαση επιχείρησης (οικογενειακής) για λόγους υγείας η συνταξιοδότησης θα πρέπει να συνοδεύεται από τη μη καταβολή οπουδήποτε φόρου και απλοποιημένη διαδικασία μεταβίβασης.
24. Δημιουργία μόνιμης ομάδας εργασίας για παρακολούθηση τρεχόντων θεμάτων τόσο των επιχειρήσεων όσο και των φορολογουμένων με την συμμετοχή της ΠΟΦΕΕ . Θα βοηθήσει σημαντικά στην επίλυση προβλημάτων και στην πρόληψη κακής νομοθέτησης.
25. Αναγκαία είναι η νομοθετική επανασύσταση της επιτροπής 70Α ανά περιφέρεια με προεδρεύοντα Δικαστικό και συμμετοχή της εκπροσώπων της ΠΟΦΕΕ.
26. Στην διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των συμφωνητικών να ενσωματωθούν όλα τα συμφωνητικά και να μην χρειάζεται διπλή υποβολή καταστάσεων και από τους δύο συμβαλλομένους. Να αρκεί η κατάθεση από τον ένα συμβαλλόμενο με αντίστοιχη αποδοχή από τον άλλο συμβαλλόμενο.
27. Είναι απαραίτητη η έκδοση της τροπολογίας για τα πρατήρια καυσίμων που είχαν προμηθευτεί συστήματα εισροών εκροών με δελτίο παραγγελία και καθυστέρησαν οι προμηθευτές την εγκατάστασή τους με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν φοβερά άδικα πρόστιμα.
28. Είναι απαραίτητη η άμεση καθιέρωση της ηλεκτρονικής υπογραφής, η οποία θα συμβάλλει σημαντικά στην ασφάλεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών και στην εμπέδωση της θεσμικής εμπιστοσύνης μεταξύ επιχειρήσεων, λογιστικών γραφείων και φορολογικών αρχών.
29. Η πιστοποίηση πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί άμεσα χωρίς διαδικασία εξετάσεων από τους ήδη ασκούντες νόμιμα το επάγγελμα.
30. Η ΠΟΦΕΕ πρέπει να είναι θεσμικός ομιλητής τόσο του Υπουργείου όσο και της ΓΓΔΕ ως η μοναδική ομοιοεπαγγελματική Ομοσπονδία στον χώρο των Λογιστών.
31. Ο εξουσιοδοτημένος Λογιστής μέσα από το σύστημα του ΤΑΧΙΣΝΕΤ και οι συνεργάτες του να μην χρειάζονται επιπλέον εξουσιοδοτήσεις για ενέργειες στις Δ.Ο.Υ στο όνομα των πελατών τους.
32. Επίσης πρέπει να δοθεί η δυνατότητα για τους νόμιμα ασκούντες το επάγγελμα του λογιστή φοροτεχνικού να ζητήσουν τριήμερη παράταση στην υποβολή οποιασδήποτε περίπτωσης ηλεκτρονικής ή χειρόγραφης δήλωσης η οποία είναι είτε μηδενική η πιστωτική είτε δήλωση πληροφοριακού χαρακτήρα. Η αίτηση θα πρέπει να γίνει πριν την παρέλευση της εμπρόθεσμης υποβολής της εν λόγω δήλωσης.
33. Έγκριση της δυνατότητας για καθορισμό ύπαρξης επαγγελματικού λογαριασμού για ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ χρήση πληρωμών πελατών μας (σαν Λογιστικά Γραφεία) ο οποίος θα γνωστοποιείται και στο Μητρώο και η διακίνηση δεν θα αποτελεί αντικείμενο ελέγχου εάν φυσικά οι χρεώσεις ισούνται με τις πιστώσεις για πληρωμές προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία. Επίσης να υπάρξει μέριμνα και οδηγία για τους ελέγχους αυτού του είδους σε συναδέλφους.
34. Οι συγκεντρωτικές καταστάσεις τιμολογίων να υποβάλλονται ετήσιες με όριο απαλλαγής τα 300 € και στο σύστημα υποβολής να ορισθεί όριο διασταύρωσης σε επίπεδο 1 ευρω και όχι λεπτού.
35. Πρόστιμα 2.500 ευρώ που αφορούν λάθη με κοινό ποσό προστίμου, τόσο για απλογραφικά όσο και για διπλογραφικά, «για ψήλου πήδημα» πρέπει να διορθωθούν και να μειωθούν δραστικά.
36. Οι μηδενικές ΦΜΥ και ότι άλλες δηλώσεις χωρίς ποσά φόρου να μην έχουν καμία κύρωση μέσα από νομοθετική αλλαγή.
37. Το ισόποσο πρόστιμο του άρθρου 59 και το 60 (για τους ΦΜΥ, παρακρατούμενους και για όσους εμπλέκονται στη διαδικασία υποβολής δήλωσης) πρέπει οπωσδήποτε να καταργηθούν διότι είναι υπερβολικά υψηλά .Να εξεταστεί νομοθετικά η δυνατότητα επαναφοράς συμβιβασμού όπως παλαιά.
38. Το πρόστιμο του 54 παρ 1 των 100€, για δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα κλπ, πρέπει να γίνει 30€.

Share.

About Author

Leave A Reply

eXTReMe Tracker