Αριθμ. πρωτ.: Δ14Β 1023642 ΕΞ 18.2.2015 Δυνατότητα κέντρου διασκέδασης να υπάγει τις υπηρεσίες μουσικών παραστάσεων στο μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. 13%

0

Αριθμ. πρωτ.: Δ14Β 1023642 ΕΞ 18.2.2015
Δυνατότητα κέντρου διασκέδασης να υπάγει τις υπηρεσίες μουσικών παραστάσεων στο μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. 13%

Κατηγορία: Φ.Π.Α.

Αθήνα, 18/02/2015
Αρ. Πρωτ: Δ14Β 1023642 ΕΞ 2015
Πρωτ. Εισ.: 1004532/15.01.2015 και 1018949/12.02.2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ και ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Β’ «Έμμεσης Φορολογίας»
ΤΜΗΜΑ Α’ «ΦΠΑ»

Ταχ. Δ/νση Σίνα 2-4 106 72 ΑΘΗΝΑ
Ταχ. Κώδικας
Πληροφορίες Θ. Παπαδόπουλος
Τηλέφωνο 210 – 3645832
Fax 210 – 3645413
e-mail  dfpa.b1@1992.syzefxis.gov.gr

Θέμα: Δυνατότητα κέντρου διασκέδασης να υπάγει τις υπηρεσίες μουσικών παραστάσεων στο μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. 13%.

Σχετ.: Τα έγγραφά σας με αριθμό πρωτοκόλλου 1004532/15.1.2015 και 1018949/12.2.2015.

Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού, σας γνωρίζουμε τα εξής:

1. Σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο με αριθμό πρωτοκόλλου 1004532/15.01.2015 έγγραφό σας, η επιχείρηση, η σφραγίδα της οποίας αναγράφει «κέντρο διασκέδασης», προτίθεται να διοργανώσει μουσικές παραστάσεις με διάφορους καλλιτέχνες. Το εισιτήριο εισόδου αφορά αποκλειστικά και μόνο την παρακολούθηση της παράστασης και δεν περιλαμβάνει οποιοδήποτε ποτό. Ο πελάτης δεν υποχρεούται να προβεί σε οποιαδήποτε κατανάλωση. Προκύπτει το ερώτημα, κατά πόσον, τα εισιτήρια εισόδου, και μόνο αυτά, μπορούν να εκδίδονται με το μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. 13%.

2. Κατόπιν μεταγενέστερης τηλεφωνικής επικοινωνίας, μας αποστείλατε μέσω e-mail αρχείο το οποίο εμπεριείχε σκαναρισμένη την από XX.XX.2010 άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του καταστήματός σας από το Δήμο , η οποία έλαβε και αριθμό πρωτοκόλλου 1018949/12.02.2015. Βάσει της ως άνω άδειας το κατάστημά σας λειτουργεί ως «Κέντρο Διασκέδασης» με την έννοια του άρθρου 41 της, τότε ισχύουσας, Υπουργικής Απόφασης Α1 8577/1983  (ΦΕΚ 526 Β’). Σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στη σκαναρισμένη άδεια, το κατάστημα χαρακτηρίζεται ως «Κέντρο Διασκέδασης με Συγκρότηση Καφετέριας – Μπαρ», με ανάπτυξη XXX καθισμάτων και XX σκαμπώ στην αίθουσα του Α’ ορόφου και XX καθισμάτων και X σκαμπώ στον εξωτερικό εξώστη και με χρήση του ισογείου για αποχωρητήριο, αποθήκη, καμαρίνια κ.λ.π..

3. Σύμφωνα με την περίπτωση 2 του Κεφαλαίου Β’ «Υπηρεσίες» του Παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα Φ.Π.Α. (Ν, 2859/2000), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, στο μειωμένο συντελεστή υπάγονται, τα εισιτήρια για θέατρα, κινηματογράφους, συναυλίες, αθλητικές εκδηλώσεις, τσίρκα, πανηγύρια, λούνα-πάρκ, ζωολογικούς κήπους, εκθέσεις και παρόμοιες πολιτιστικές εκδηλώσεις. Προκειμένου για εισιτήρια θεατρικών παραστάσεων, ο συντελεστής μειώνεται κατά 50%.

4. Σύμφωνα με την περίπτωση 6 του Κεφαλαίου Β’ «Υπηρεσίες», » του Παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα Φ.Π.Α. (Ν, 2859/2000), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, εξαιρείται ρητώς από την υπαγωγή στο μειωμένο συντελεστή η εκμετάλλευση των κέντρων διασκέδασης.

5. Όπως έχει διευκρινιστεί με την ΕΔΥ01131481/7043/0014/ ΠΟΛ.1282/23.12.1992 , τα έσοδα των κέντρων διασκέδασης υπάγονται όλα στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ. Το ποιες επιχειρήσεις είναι κέντρα διασκέδασης, είναι θέμα πραγματικό και οφείλει να εξετάζεται κατά περίπτωση, τόσο από την άδεια λειτουργίας του κέντρου όσο και από το είδος του κόστους λειτουργίας αυτού κατά φορολογική ή διαχειριστική περίοδο ή μέρους αυτών.

6. Σύμφωνα με την υπ’ αριθμόν ΝΣΚ 620/2001 (βλέπε κατωτέρω) γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.), η οποία έχει γίνει δεκτή από τον Υφυπουργό Οικονομικών και η οποία έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του Ν.Σ.Κ., μνημονεύεται παλαιότερη νομολογία του Σ.τ.Ε., βάσει της οποίας κρίθηκε ότι το ποιες επιχειρήσεις συγκεντρώνουν τα εννοιολογικά του κέντρου διασκέδασης, είναι ζήτημα πραγματικό που εναπόκειται στην έρευνα των φορολογικών αρχών χωρίς δέσμευση από τυπικά κριτήρια (πχ άδεια λειτουργίας) ή νομικές μορφές ασκούμενης επιχειρηματικής δραστηριότητας.

7. Σημειώνεται, ότι η εν λόγω γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ., έκρινε ότι η συνδυασμένη παροχή στον ίδιο χώρο α) υπηρεσιών μουσικών παραστάσεων – συναυλιών από επιχείρηση η οποία λειτουργούσε ως μουσικό θέατρο και β) υπηρεσιών εστίασης και ποτού από διαφορετική επιχείρηση η οποία λειτουργούσε με τη μορφή της εκμετάλλευσης κυλικείου – μπαρ, οδηγούσε στην καταστρατήγηση των διατάξεων του Φ.Π.Α. καθώς συνιστούσε εκμετάλλευση ενός ενιαίου χώρου ο οποίος λειτουργούσε ως κέντρο διασκέδασης από μια ενιαία επιχείρηση (τις επιχειρήσεις α και β) τα έσοδα της οποίας υπάγονταν στον κανονικό συντελεστή Φ.Π.Α..

8. Με αφορμή την ανωτέρω γνωμοδότηση, η Υπηρεσία μας κρίνει ότι δεν είναι δυνατή η διαφορετική αντιμετώπιση, από πλευράς Φ.Π.Α., της παροχής υπηρεσιών που παρέχονται από ένα κέντρο διασκέδασης, πολλώ δε μάλλον, όταν αυτές παρέχονται, όπως ισχύει στην περίπτωσή σας, από μια και μόνη επιχείρηση η οποία λειτουργεί εντός του χώρου του κέντρου διασκέδασης.

9. Σύμφωνα με την άποψη της Υπηρεσίας μας, η διακριτική ευχέρεια του πελάτη ως προς το αν θα καταναλώσει κάποιο ποτό, ουδόλως αρκεί για να άρει το χαρακτηρισμό ενός κέντρου διασκέδασης ως τέτοιου.

10. Με βάση τα παραπάνω, δεν προκύπτει η διενέργεια μουσικών παραστάσεων που θα μπορούσε να υπάγεται σε μειωμένο συντελεστή, αλλά σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο έγγραφό σας και την άδεια λειτουργίας της επιχείρησης προκύπτει η άσκηση δραστηριότητας κέντρου διασκέδασης, τα έσοδα της οποίας υπάγονται όλα σε συντελεστή Φ.Π.Α. 23%.

11. Σε κάθε περίπτωση ο έλεγχος των πραγματικών περιστατικών (πχ το κατά πόσον η επιχείρηση λειτουργεί ως κέντρο διασκέδασης κατόπιν επιτόπιου ή άλλου φορολογικού ελέγχου), εμπίπτει στο πεδίο ευθύνης των υπηρεσιών που έχουν την αρμοδιότητα να ασκούν ελεγκτικό έργο (,), στις οποίες και κοινοποιείται το παρόν. Παρακαλούμε τις εν λόγω υπηρεσίες να μας ενημερώσουν αναφορικά με τα αποτελέσματα των τυχόν ενεργειών τους

Ακριβές Αντίγραφο
Ο Προϊστάμενος του Αυτοτελούς Τμήματος Διοίκησης

Ο Γενικός Διευθυντής Φορολογικής Διοίκησης
Ιωάννης Μπάκας

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

ΝΣΚ 620/2001
Χαρακτηρισμός επιχείρησης ως κέντρου διασκέδασης ή μη.

Κατηγορία: Φ.Π.Α.

Χαρακτηρισμός επιχείρησης ως κέντρου διασκέδασης ή μη.

Αριθ. Γνωμοδότησης: 620/2001

ΝΣΚ 620/2001

(Τμήματος Β?)
Προεδρεύων: Χρήστος Τσεκούρας, Αντιπρόεδρος Ν.Σ.Κ.
Εισηγητής: Στέφανος Δέτσης, Πάρεδρος Ν.Σ.Κ.

Χαρακτηρισμός επιχείρησης ως κέντρου διασκέδασης: Το εάν μία ασκούμενη σε κάποιο χώρο επιχείρηση συνιστά κέντρο διασκέδασης ή μουσικό θέατρο, από φορολογικής πλευράς, εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τη φύση και το είδος των παρεχομένων στο συγκεκριμένο χώρο υπηρεσιών και όχι από την τυπική του κατάταξη σε κάποιο είδος καταστήματος εκ μέρους των εχόντων την εκμετάλλευση αυτού.

Σ.Σ. Η γνωμοδότηση αυτή του Ν.Σ.Κ. δεν έχει γίνει δεκτή, μέχρι σήμερα, από τον υπουργό των Οικονομικών.

Περίληψη Ερωτήματος: Χαρακτηρισμός επιχείρησης ως κέντρου διασκέδασης ή μη, προκειμένης εφαρμογής των σχετικών περί Φ.Π.Α. διατάξεων.

Επί του άνω ερωτήματος το Ν.Σ.Κ. (Β’ Τμήμα) εγνωμοδότησε ως ακολούθως:

Ι. Το πραγματικό της υπόθεσης.

Από το έγγραφο της ερωτώσας υπηρεσίας, αλλά και τα συνοδεύοντα αυτό λοιπά στοιχεία του σχετικού φακέλου προκύπτουν τα ακόλουθα:

Στο ακίνητο επί της οδού …, η ατομική επιχείρηση “Παπακ… Ανδ. Σταυρ…” λειτουργεί το μουσικό θέατρο με τον διακριτικό τίτλο “ΣΦΕΝ…”, στο οποίο διοργανώνονται μουσικές παραστάσεις – συναυλίες.

Παράλληλα στον ίδιο χώρο συστεγάζεται η ατομική επιχείρηση “Παπακ …Αικ…”, που λειτουργεί με την μορφή της εκμετάλλευσης κυλικείου – μπαρ και προσφέρει στους εισερχόμενους στο μουσικό θέατρο πελάτες φαγητό και ποτό ή μόνο ποτό.

Για την ορθότερη απεικόνιση του τρόπου λειτουργίας των συστεγαζομένων ως άνω ατομικών επιχειρήσεων πρέπει να σημειωθεί ότι η Σταυρ… Παπακ… του Ανδ…, που έχει την εκμετάλλευση του μουσικού θεάτρου εκδίδει και παραδίδει στον κάθε πελάτη που εισέρχεται στο κατάστημα, δίπτυχο εισιτήριο με την ένδειξη “το παρόν αφορά μόνο τη θέαση” αξίας 3.500 δρχ. (κάθε Κυριακή 3.000 δρχ) συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., έχει δε συνάψει ιδιωτικά συμφωνητικά με τους καλλιτέχνες, οι οποίοι παρουσιάζουν και εκτελούν το συμφωνηθέν μουσικό και καλλιτεχνικό πρόγραμμα ζωντανά στο κοινό.

Η άλλη ατομική επιχείρηση της Αικ… Παπακ… του Ανδ… προσφέρει φαγητό και ποτό ή μόνο ποτό στους καθισμένους σε τραπέζια κατά κύριο λόγο πελάτες, οι οποίοι για να εισέλθουν στον χώρο αυτο έχουν προηγουμένως εφοδιασθεί με εισιτήριο της πρώτης επιχείρησης.

Για το σκοπό αυτό (προσφορά φαγητού και ποτού), η εν λόγω επιχείρηση εκδίδει σε κάθε παραγγελία, τρίπτυχο εισιτήριο εισόδου ελάχιστης κατανάλωσης 1.000 δρχ., το οποίο συμψηφίζεται με την αξία της προβλεπόμενης Απόδειξης Λιανικής Πώλησης (Α.Λ.Π.) από φ.τ.μ.

Οι παραπάνω ατομικές επιχειρήσεις των Παπακ… Σταυρ… και Αικ… για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας στον χώρο αυτό, έχουν συνάψει από κοινού (καλούμενοι ως “Παραγωγοί”) με την ομόρρυθμη εταιρία “Σταφ… και Σία Ο.Ε.- Νέα Θεατ… Πορ…” ιδιωτικό συμφωνητικό στο οποίο προβλέπεται, μεταξύ των άλλων, ότι οι “παραγωγοί” θα λαμβάνουν ποσοστό 90% των ακαθαρίστων εισπράξεων από τα εισιτήρια των πραγματοποιούμενων στο θέατρο παραστάσεων, συναυλιών και λοιπών εκδηλώσεων, το δε υπόλοιπο 10% των ακαθαρίστων εισπράξεων από τα εκδοθέντα εισιτήρια και μόνον θα ανήκει στην ως άνω ομόρρυθμη εταιρία.

Τέλος, σημειώνεται ότι η παροχή ψυχαγωγίας προς το κοινό γίνεται με την παρακολούθηση μουσικού προγράμματος που παρέχεται ζωντανά με ορχήστρα και τραγουδιστές με τη χρήση ενισχυτή και μεγαφώνων, σε συνδυασμό με την παροχή φαγητών και ποτών ή μόνο ποτών, σε καθισμένους ανά παρέες πελάτες, με εξαίρεση ολίγων ορθίων στο μπαρ. Από τον έλεγχο δε που έγινε στον τιμοκατάλογο των προσφερομένων ειδών (μενού) διαπιστώθηκε ότι οι τιμές των ποτών διαφοροποιούνται μεταξύ “μπαρ” και “τραπεζιού” και το ύψος αυτών προσιδιάζει με τις τιμές που ισχύουν κατά κύριο λόγο σε “κέντρα διασκέδασης”.

Υπό τα ως άνω πραγματικά περιστατικά η ερωτώσα υπηρεσία θέτει το ερώτημα αν η κατά τα άνω κοινή επιχειρηματική δραστηριότητα μπορεί να χαρακτηρισθεί ως “κέντρο διασκέδασης” με υποχρέωση όλες οι εκροές της να υπάγονται στον συντελεστή Φ.Π.Α 18% ή αν δικαιούται να λειτουργεί με την μορφή που λειτουργεί σήμερα υπαγόμενη για τις μουσικές παραστάσεις σε συντελεστή Φ.Π.Α. 8%, και για τις πωλήσεις ποτών, αναψυκτικών κ.λ.π. σε συντελεστή 18% ή 8% κατά περίπτωση, ανάλογα με το πωλούμενο είδος.

ΙΙ. Το νομικό πλαίσιο

Στο N.2859/2000 “Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας”, ορίζονται τα εξής:

“`Αρθρο 3: 1. Στο φόρο υπόκειται:

α) κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, ημεδαπό ή αλλοδαπό ή ένωση προσώπων, εφόσον ασκεί κατά τρόπο ανεξάρτητο οικονομική δραστηριότητα, ανεξάρτητα από τον τόπο εγκατάστασης, τον επιδιωκόμενο σκοπό ή το αποτέλεσμα της δραστηριότητας αυτής…

`Αρθρο 8:1… 2. Ως παροχή υπηρεσιών λογίζονται επίσης: α)… β) η διάθεση τροφής και ποτών από εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, κέντρα διασκέδασης και παρόμοιες επιχειρήσεις για επιτόπια κατανάλωση….

`Αρθρο 21: 1. Ο συντελεστής του φόρου προστιθέμενης αξίας ορίζεται σε δεκαοκτώ τοις εκατό (18%) στη φορολογητέα αξία. Κατ’ εξαίρεση, για τα αγαθά και τις υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στο παράρτημα III του παρόντος ο συντελεστής του φόρου ορίζεται σε οκτώ τοις εκατό (8%)….

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III

ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ

ΣΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ Φ.Π.Α. 8%.

Β’ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: 1. …. 6. Η εκμετάλλευση καφενείων, καφετεριών, ζαχαροπλαστείων, εστιατορίων, ψητοπωλείων, οινομαγειρείων και λοιπών συναφών προς αυτές επιχειρήσεων πλην των κέντρων διασκέδασης, με εξαίρεση τη διάθεση ποτών που περιέχουν οινόπνευμα σε οποιαδήποτε αναλογία…..

Εξάλλου, κατά τα οριζόμενα στην κατ’ άρθρο 38 του Κ.Β.Σ. εκδοθείσα Α.Υ.Ο. 1072823/513/ΠΟΛ. 1159/22-6-94 (ΦΕΚ 506 Β’/1994), οι επιτηδευματίες που τηρούν βιβλία Β’ ή Γ’ κατηγορίας του Κ.Β.Σ. και εκμεταλλεύονται καταστήματα ή άλλους χώρους (κέντρα διασκέδασης, χορευτικά κέντρα, κοσμικές ταβέρνες, καμπαρέ, καφωδεία, μπουάτ, μπαρ και λοιπά συναφή), στα οποία παρέχεται ψυχαγωγία, συνδυαζομένη ή μη με χορό ή ακρόαση και προσφορά φαγητού και ποτού ή μόνο ποτού, εφόσον χρησιμοποιούν ορχήστρα με τουλάχιστον τρία όργανα ή ηλεκτρονική ή στερεοφωνική μουσική, η οποία αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα της λειτουργίας τους, υποχρεούνται να εκδίδουν κατ’ άτομο τρίπτυχα θεωρημένα εισιτήρια εισόδου πελατών, με ενιαία, αύξουσα και κατά χρονολογική σειρά αρίθμηση ( άρθρο 18 παρ.5 Κ.Β.Σ.) (), χωρίς δυνατότητα χρήσης διαφορετικών σειρών, εκ των οποίων το ένα απόκομμα κρατείται από τον πελάτη καθόλη την διάρκεια παραμονής του στο κατάστημα.

Τέλος, στο πριν την εισαγωγή του Φ.Π.Α, ισχύον Ν.Δ. 254/1973 “Περί αναμορφώσεως της φορολογίας κέντρων διασκεδάσεως και κέντρων πολυτελείας” και στο άρθρο 1 αυτού, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 103 παρ.1 του Ν. 1041/1980, ορίζεται ότι: “Ι. Επιβάλλεται φόρος επί των κέντρων διασκεδάσεως και επί των κέντρων πολυτελείας. Χαρακτηρίζονται: Α) Ως κέντρα διασκεδάσεως, χώροι ή καταστήματα λειτουργούντα ως: α) χορευτικά, β) απλά χορευτικά… γ) νυκτερινά κέντρα ψυχαγωγίας… δ) καφωδεία, ε) κοσμικαί ταβέρναι, στ) δισκοθήκαι ….”.

Στα πλαίσια ερμηνείας της παραπάνω διάταξης παγίως εγένετο δεκτό ότι η φορολογική αρχή και τα διοικητικά δικαστήρια οφείλουν να διαπιστώνουν κατά πόσον συγκεκριμένο κατάστημα συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά εκείνα για να υπαχθεί σε μια από τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ.1 του Ν.Δ. 254/73 κατηγορίες κέντρων διασκέδασης, χωρίς η σχετική περί τούτου κρίση τους να εξαρτάται ή να δεσμεύεται από την έκδοση σχετικής αποφάσεως της οικείας αγορανομικής επιτροπής περί κατατάξεως του καταστήματος σε συγκεκριμένη κατηγορία (ΣτΕ 431/92,790/94,5890/95).

ΙΙΙ. Η θέση της γνωμοδότησης

Από το συνδυασμό των προπαρατεθεισών διατάξεων και ενόψει του πραγματικού της συγκεκριμένης υποθέσεως, συνάγονται τα ακόλουθα:

Α) Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του Κεφαλαίου Β’ του παραρτήματος III του Κώδικα Φ.Π.Α. (Ν.2859/2000) προβλέπεται ότι στο χαμηλό συντελεστή Φ.Π.Α. (8%) υπάγεται η εκμετάλλευση καφενείων, καφετεριών, ζαχαροπλαστείων, εστιατορίων, ψητοπωλείων, οινομαγειρείων και λοιπών συναφών προς αυτές επιχειρήσεων πλην των κέντρων διασκέδασης, με εξαίρεση τη διάθεση ποτών που περιέχουν οινόπνευμα σε οποιαδήποτε αναλογία.

Ποιες επιχειρήσεις συγκεντρώνουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του “κέντρου διασκέδασης”, προκειμένης εφαρμογής των παραπάνω διατάξεων περί Φ.Π.Α., είναι ζήτημα πραγματικό και ουσιαστικό, που εναπόκειται στην φορολογική αρχή να ερευνήσει, μη δεσμευόμενη από τυπικά κριτήρια (άδεια λειτουργίας) ή νομικές μορφές ασκουμένης επιχειρηματικής δραστηριότητας (διάσπαση των παρεχομένων υπηρεσιών), όπως κρίθηκε και από το ΣτΕ.

Συνεπώς, το αν μια ασκουμένη σε κάποιο χώρο επιχείρηση συνιστά κέντρο διασκέδασης ή μουσικό θέατρο, από φορολογικής πλευράς, εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την φύση και το είδος των παρεχομένων στον συγκεκριμένο χώρο υπηρεσιών και όχι από την τυπική του κατάταξη σε κάποιο είδος καταστήματος εκ μέρους των εχόντων την εκμετάλλευση αυτού.

Β) Από το προεκτεθέν πραγματικό, προκύπτει με σαφήνεια ότι ο χώρος που στεγάζεται το φερόμενο ως μουσικό θέατρο “ΣΦΕΝ…, σε καμιά περίπτωση δεν έχει την μορφή θεάτρου ή μουσικού θεάτρου ή συναυλιακού χώρου, αλλά αντιθέτως ο πραγματικός τρόπος λειτουργίας του ενέχει όλα εκείνα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του “Κέντρου Διασκέδασης”.

Η εκμετάλλευση του εν λόγω κέντρου διασκέδασης γίνεται ουσιαστικά από μια ενιαία επιχείρηση (Αικ…. και Σταυρ…Παπακ…), αφού: α) οι ατομικές επιχειρήσεις των έχουν κοινή έδρα, παρέχουν υπηρεσίες και πωλούν αγαθά ταυτόχρονα στον ίδιο χώρο και στους ίδιους πελάτες, β) η λειτουργία της μιας εξαρτάται από την λειτουργία της άλλης, αφού οι προσφερόμενες υπηρεσίες και αγαθά αποτελούν το “πακέτο” διασκέδασης προς τον πελάτη, ο οποίος εισέρχεται στον χώρο για παρακολούθηση του μουσικού προγράμματος και μόνο και γ) ενεργούν από κοινού στην σύναψη του ιδιωτικού συμφωνητικού με την ομόρρυθμη εταιρία “Σταφ… και Σία Ο.Ε.” και λαμβάνουν από κοινού ως “παραγωγοί” ποσοστό επί των ακαθαρίστων εσόδων, στοιχείο που συνηγορεί υπέρ της κοινής επιχειρηματικής δράσης και του ενιαίου χαρακτήρα των προσφερομένων υπηρεσιών.

Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί ότι με την λειτουργία των δύο ξεχωριστών επιχειρήσεων επιτυγχάνεται η καταστρατήγηση των προμνημονευθεισών διατάξεων του Φ.Π.Α., τόσο από την πλευρά της Σταυρ… Παπακ…, όσο και από την ομόρρυθμη εταιρία, επιπροσθέτως δε αποφεύγεται και η απόδοση δημοτικού φόρου.

IV. Ενόψει των προεκτεθέντων, στο τιθέμενο συνεπώς ερώτημα προσήκει η κατά τα άνω αναλυτικώς διδομένη απάντηση.

Share.

About Author

Leave A Reply

eXTReMe Tracker